|

Еврореволюция. Олигархи подливают масло в огонь?

олигархиУ момент, коли протистояння влада-опозиція та влада-народ доходить до точки найвищої напруги – важливим, або навіть вирішальним, аргументом у цьому конфлікті може стати позиція кількох цілком конкретних людей. Олігархів.

Проте усі вони рідко і неохоче йдуть на контакт з представниками засобів масової інформації (великі гроші люблять тишу, як відомо). Особливо – в умовах, коли баланс сил коливається, а переможець далеко не очевидний.

Єдиний спосіб дізнатися, як трійка найбільших олігархів оцінює події у Києві – переглянути сюжети їхніх телеканалів. Редакційна політика ТРК «Україна» (Ахметов), «Інтера» (Фірташ) та 1+1 (Коломойський) в такі моменти відображає позицію власника.

«Главком» переглянув вечірні випуски новин за 1 грудня цих трьох телеканалів у частині, яка присвячена протистоянню у Києві і виявив, що усі вони прагнули уникнути якоїсь упередженості і намагалися подавати інформацію про події збалансовано.

У вечірньому випуску програми «События» на ахметівській ТРК «Україна» сюжет про події на Банковій назвали «Бунт мільйона». Перебіг подій журналіст відтворив майже коректно, проте один з акцентів він зробив на тому, що лідерів опозиції на Банковій не було. «Люди дивуються, чому не приходили представники опозиції. Арсеній Яценюк, Олег Тягнибок і Віталій Кличко – вони тут, за нашою інформацією, не з’являлися», — сказав він, хоча в інтернеті можна легко знайти фото, де Кличко намагається стримати натовп від атак на правоохоронців. В іншому сюжеті кількість учасників акцій протесту оцінили у 800 тис чоловік, що можна вважати реверансом у бік противників влади.

Загалом же телеканал намагався дотримуватися журналістських стандартів і нейтральної тональності. Це свідчить про те, що «Главком» був правий, коли писав про непублічне протистояння між Ахметовим та Януковичем: зазвичай «Україна» інформувала про події прихильно до влади. Можливість того, що олігарх таємно або явно підтримає опозицію, можна оцінити як цільком ймовірну

Найпопулярніший канал «Інтер», що контролюється Фірташем та главою адміністрації Януковича Львочкіним, у сюжеті про події 1 грудня розповідає зважено, за винятком оцінки кількості учасників акції – їх канал оцінив як більше мільйона. Це перебільшення, але знову на користь противників президента. Головний акцент сюжету про події на Банковій – мирна демонстрація переросла у бійки з обопільними жертвами через провокаторів. «Частина мітингувальників навіть починає захищати самих силовиків, в яких радикали кидають шматки бруківки. Їхні дії називають провокацією», — йдеться в сюжеті.

Стосунки власника «Інтера» Дмитра Фірташа з Віктором Януковичем останнім часом теж переживають деяке охолодження. Про нього можна судити з того, що голова Адміністрації президента Сергій Льовочкін (людина, яку разом з опальним Валерієм Хорошковським записують до групи Фірташа) не тільки особисто відвідував Євромайдан, але й, за чутками, написав заяву про відставку у зв’язку з жорстоким нічним розгоном акції протесту. В той же час народний депутат Інна Богословська, яка зараз належить до орбіти Льовочкіна, на знак протесту вийшла з фракції Партії регіонів. Тому не дивно, що телеканал «Інтер» останнім часом відверто, хоч і не різко, опонує владі.

На телеканалі 1+1, власником якого є Ігор Коломойський, підсумкова тижнева програма ТСН стала спецвипуском, присвяченим подіям у Києві. Ведуча почала з подій на Банковій і спроб штурму Адміністрації президента «невідомими молодиками, провокаторами, їх активно здавали в міліцію». В сюжеті – кадри розгону маніфестантів «беркутом», синхрон: «П’ятеро лупцюють одного лежачого, «беркут» проти юнаків у масках…». Журналістка коректно відділила провокаторів від мирних мітингувальників, показані кадри, як провокатори проривають ланцюг тих, хто намагався не допустити зіткнень. Подальші сюжети — про захоплення Київради, йолки, спроби повалення памятника Леніну, автомобільний марш-кидок на Межигір’я та реакцію світової спільноти.

Ігор Коломойський – можливо, найобережніший з усіх трьох олігархів. Він відомий тим, що любить розкладати яйця, тобто фінансування, в усі кошики. Саме тому він порівняно безболісно пережив зміну влади, однак невдовзі Сім’я, яка почала набирати силу, «наїхала» на олігарха. У Коломойського намагалися відібрати авіакомпанію «Аеросвіт» та ряд інших активів. Однак і це не змусило його перейти у відкриту опозицію, навіть навпаки: телеканал 1+1 продовжував тривалий час бути лояльним до влади. Однак видається за ймовірне, що це було лише тактичне очікування слушної нагоди – висвітлюючи сутички на Банковій, «плюси» зберегли загальний баланс, однак, на відміну від «Інтера» та ТРК «Україна», показали навіть спробу опозиціонерів прорватися до Межигір’я та заяви представників світової спільноти на підтримку Євромайдану і Єврореволюції.

Схоже, що провідні олігархи, до яких зараховують і Віктора Пінчука з його телевізійним холдингом (СТБ, Новий, ICTV)) зайняли очікувальну позицію з деяким креном в бік опозиції. Вони чекають, коли чаші терезів хитнуться в той чи інший бік, або коли ситуацію можна буде непомітно підштовхнути у вигідний для себе бік. Ймовірно, справа не лише у тому, що під Януковичем захитався трон, але й у тому, що Сім’я постійно переходить їм дорогу та й взагалі стає небезпечною. Тому нема жодного сумніву, що втручання цих людей у ситуацію на боці вулиці буде означати кінець Януковича.

Источник

Leave a Reply

диета
Любовница Януковича

Лента новостей

Календарь

Декабрь 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Ноя    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
реклама